Ghana! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van maaike - WaarBenJij.nu Ghana! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van maaike - WaarBenJij.nu

Ghana!

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

04 Februari 2010 | Nederland, Leiden

Bijna is het zo ver… mijn master onderzoek in Ghana!

Mijn kamer in Leiden is onderverhuurd, de meeste zonnebrand en anti-muggenmiddelen zijn ingekocht en ik slik trouw mijn Lariam om te voorkomen dat ik malaria krijg (hopen dat de bijwerkingen uitblijven want van de bijsluiter wordt je niet echt vrolijk..slaapproblemen, waanbeelden…, en gister vertelde een dokter mij dat je er zelfs anorexia van kunt krijgen?!...voorlopig nog weinig last). Ook heb ik inmiddels een slaapplek gevonden voor de eerste vijf dagen, en als het een beetje mee zit kunnen deze mensen mij ook meteen een stuk op weg helpen met mijn onderzoek :)

Zondag vertrek ik voor drie en een halve maand naar Ghana om daar onderzoek te gaan doen naar de beelden en verhalen die onder de lokale bevolking bestaan over de vele westerse vrijwilligers die in Ghana verblijven. De vrijwilligers vertrekken met de beste bedoelingen naar Ghana omdat hier de hulp die zij kunnen bieden zo hard nodig is… maar de vraag is of dit wel zo is? Draait de vrijwilligersbusiness in Ghana wel om broodnodige hulp of is het eigenlijk een vorm van toerisme? Zien de Ghanezen de vrijwilligers als de lang verwachte hulpverleners die veel kennis hebben en deze over komen brengen, of meer als wandelende dollars (cedi’s)? Ik ga hier proberen achter te komen..

Ik ben erg benieuwd wat ik tegen ga komen, en waar ik terecht ga komen. Na de eerste week Accra ga ik namelijk bekijken waar ik mijn onderzoek precies zal gaan uitvoeren. Middels deze site hou ik iedereen die dat leuk vindt op de hoogte zoals ik dat al eerder heb gedaan met andere reizen.
Als ik je niet meer zie voor ik weg ga wil ik je heel veel zonneschijn toewensen, ik stuur wel wat stralen door vanuit Ghana! Ik ga jullie missen!! Hou me op de hoogte :)

xx maaike

  • 04 Februari 2010 - 19:40

    Nathalie Koumans:

    Hoi Maaike,

    heel veel succes en reisplezier.

    Groeten,
    Nathalie

  • 04 Februari 2010 - 19:43

    Gert-Peter:

    Hoi Maaike,

    Heel veel succes gewenst in Ghana en pas goed op jezelf.

    Groetjes

  • 04 Februari 2010 - 20:26

    Chi-nees:

    Hee Maaike!
    Natuurlijk heel veel succes en plezier zo ver weg in Afrika! Pas op voor de zon in je haar :P en maak vooral nu een fotoshoot met jouzelf als Afrikaan deze keer ;)
    tot mails!
    ajuuu! Ik ga de sneeuw in! :D x

  • 04 Februari 2010 - 20:30

    Fam De Groot:

    Hoi Maaike, veel succes in Ghana en maak er een leerzame en leuke trip van.

  • 04 Februari 2010 - 20:46

    Sandra:

    Super veel plezier en succes! Zal je webloqs trouw lezen:)


  • 04 Februari 2010 - 23:34

    Marry:

    he maaik, goeie reis en geniet ervan, onderzoek is leuk....ben benieuwd naar je avonturen

  • 05 Februari 2010 - 12:42

    Sue:

    He Maaike, veel plezier in Ghana! Interessant thema ben benieuwd naar je ervaringen en verhalen.

    Voor eventuele last-minute 'westerse' inkopen kun je trouwens prima in Osu (wijk ik Accra) terecht.


  • 09 Februari 2010 - 23:05

    Marleen:

    Gaaf! Heel veel succes in Ghana ik zit in Denemarken voor afstuderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

maaike

fotoshoot

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 45531

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Japan

07 December 2014 - 03 April 2015

Cambodja

18 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Filipijnen

22 December 2013 - 02 Februari 2014

Vietnam

16 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

china

07 Februari 2010 - 24 Mei 2010

Ghana

31 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

thailand

21 April 2009 - 29 Mei 2009

curacao en suriname

12 Maart 2009 - 07 April 2009

china

24 December 2008 - 15 Januari 2009

maleisie/ thailand

Landen bezocht: