chaos in china - Reisverslag uit Peking, China van maaike - WaarBenJij.nu chaos in china - Reisverslag uit Peking, China van maaike - WaarBenJij.nu

chaos in china

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

31 Maart 2009 | China, Peking

chaos!!!!!!!!!!!! of eigenlijk juist geen chaos, maar zoveel structuur en dat heeft er voor gezorgd dat wij nu om 23.00 uur in een internetcafe moeten gaan overnachten...

we hebben de trein gemist :(... we waren lekker op tijd vertrokken zodat we alle tijd hadden om de bushalte te vinden en de juiste bus. die vonden we binnen 5 minuten en de bus bleek om de 30 seconden te rijden (serieus, 4 bussen van het zelfde nummer voorbij zien rijden in 2 minuten tijd..). we waren dus echt een uur van te voren op het station en zijn met tassen en al (inmiddels een hele berg, want we hebben hier en daar wat geshopt) voor het infobord van het station gaan zitten. niks aan het handje zou je denken. er werd heel duidelijk aangegeven wanneer je voor een trein kon gaan boarden. tien minuten voordat de trein zou komen keken wij verwachtingsvol naar het bord en toen het lichtje groen werd liepen we braaf naar het hek 10 meter verderop. ik dacht nog wat vreemd dat het hek al dicht is... dit dacht 'e'en andere chinees met ons.. (wel een wat suffige dude). een aantal mensen begon tegen ons te praten, maar aangezien mijn chinees nog niet top is vroeg ik aan chi wat ze zeiden. chi vertelde dood serieus ' ze zeggen dat we de trein gemist hebben'. ik dacht meteen; stress, waar is de ns-man die mij kan helpen, waarom doet niemand iets? toen klom de suffige dude gelukkig over het hek, maar helaas, we waren echt te laat en de mensen van de chineese ns hielpen ons aleen maar de weg wijzen naar de plek waar wij ons ticket konden omruilen...
bleek dat je echt voor het hek meoest gaan dringen omdat het maar 1 minuut open was, en je 10 muniten voor vertrek van de triein niet meer kon boarden. toch nog even tussendoor of via de achterdeur naar het perron was er niet bij.. en ook steekpeningen hadden geen effect (of gesigneerde foto's van onszelf als chinese modelen ;) )

dus.. keuze was om om 23.00 alsog de trein te pakken maar dan sta-plekken te nemen (de rit is 12 uur..) of de trein van 3.30 s' morgens. we gaan nu dus tot 2.30 internetten en ijsjes eten bij de Mc Donalds (24 uur open ;) ) en dan letterlijk voor het hek liggen zodat we de trein niet nogmaals missen, haha

tot in beijing!
liefs maaike

• 31 Maart 2009 - 14:31

Lisa:

Jeetje wat een gedoe :P en dan ik maar zeuren over de treinen hier.. Succes met de nacht en de lange reis daarna!

• 31 Maart 2009 - 14:32

Caro:

Hi meiden,

Die foto's zijn echt zooooo gaaf!! I'm jealous!! Wel erg onprettig dat jullie de trein gemist hebben.. blijkbaar vervelen jullie je wel heel erg op dit moment als jullie je zelfs vanuit china met onze pannen-weggooi-actie bemoeien:P:P haha!
    Ik hoop dat jullie 'm vannacht niet missen, maar zo te horen gaat dat helemaal goedkomen! wel een raar systeem trouwens (met 1 minuut door-het-hek-dring-tijd), maargoed, dat is weer een ander verhaal!

Tot snel! Dan treffen jullie vast een volledig lege keuken aan:P geen pan meer te bekennen:D

xxx Caro

• 31 Maart 2009 - 15:06

Marry:

wat een kicke foto's!!! super als je die op je date site gaat gebruiken maaik, kom je tijd tekort....veel plezier met internetten en straks lekker een zitplaats, 12 uur staan is wel errug lang...
    ik geniet van mijn vrije dagen lekker in het zonnetje, morgen weer werken...

• 31 Maart 2009 - 15:11

Sue:

Supermmooie foto's Maaik! Dat je zelfs met een gesigneerd exemplaar de bus niet mee inkomt, dat zegt toch ook wat! Rare jongens die chinezen :-)

x

• 31 Maart 2009 - 15:15

Vera:

Hey!

Wat een "chickimicki" foto's! Je bent bijna niet meer te herkennen :D
    Vooral de foto bij je profiel vind ik mooi.

Tja, dat wachten tot midden in de nacht is dan weer wat minder. Ik hoop wel dat jullie deze trein gaan halen, want anders is het helemaal een domper. Succes!

GRoetjes, Vera

• 31 Maart 2009 - 16:14

Paulien:

Ik ben blij dat je de IA cursus hebt, gewoon gebruiken hoor!

kusje je mama.

• 31 Maart 2009 - 16:20

Maaike:

even een update uit het nachtelijke xi'an.... we gingen even weg uit de Mc Donalds voor een ommetje en nu komen we er niet meer in!! terwijl er met mega letters staat dat die 24 uur per dag open is... maar blijkbaar sluiten de deuren wel om 00.00 uur... heel vaag?? (als je voor die tijd binnen bent kun je je dus wel de hele nacht vol eten) ze brabbelde iets over dat ze moesten schoonmaken. daar zijn wij mooi klaar mee want nu nog 3 uur te gaan in de kou. nu dus maar weer een internetcafe ingegaan en meteen een paar uur geboekt..we kunnen altijd nog GTST van de afgelopen weken gaan kijken ;)

• 31 Maart 2009 - 16:42

Nathalie:

Hoi Maaike, wat een mooie foto's zeg. Je bent net een echte Chinese. Wat een verhaal zeg van de trein. 1 minuut dat is toch niet te doen met veel bagage. De Trans Siberie Express was gelukkig makkelijker boarden. Smaakte de ijsjes een beetje?

• 01 April 2009 - 13:56

Sandra:

Superleuke foto's! En ach wat maakt het uit, een trein missen! Wie wil er nou niet een nachtje internetten en ijsjes eten!?

Groetjes vanuit Afrika!