de stad uit - Reisverslag uit Peking, China van maaike - WaarBenJij.nu de stad uit - Reisverslag uit Peking, China van maaike - WaarBenJij.nu

de stad uit

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

28 Maart 2009 | China, Peking

de afgelopen dagen hebben wij ons op het 'platteland' van china begeven (het is hier alles behalve plat, maar jullie begrijpen wat ik bedoel, toch?). 2 dagen fietsen gehuurd en ook een dag een berg beklommen om mooie rijstterrassen te kunnen bewonderen. Ik was helemaal blij dat ik kon fietsen, maar deze blijdschap verdween enigsinds toen ik de fietsen zag voor de eerste dag fietsen. We konden bij ons hostel fietsel lenen, maar blijkbaar waren wij de enige die dit wilde, want de fietsen waren niet in heel goede staat, haha. een exemplaar was meer een minibike (en dan te bedenken dat hij mini was voor de aziaten, want de gemiddelde fiets hier is sowieso al mini voor mij), er was er ook 'e'en met een lekke band en verdder een met een zadel dat er af viel en tenslotte een fiets met alleen voorremmen... wij verlietne ons hostel dus op een fiets zonder zadel en een fiets zonder remmen, maar de dag was super. Er was in de LP aangegeven dat er een fietstocht gemaakt kon worden, maar helaas was die route niet aangegeven odat hij buiten de plattegrond vile. we waren dus afhankelijk van mijn richtingsgevoel.... en op wonderbaarlijke wijze zijn we en prachtig mooi rondje gefiets, ben nog steeeds trots op mijn gevoel voor richting!! genoten van de natuur (karst gebergte) en de mensen. leuk om eens iets anders te zien dan de grote stad. halverwege gestopt voor lunch, heerlijke beer-fish op in een klein tentje langs de weg. Toen ik naar de wc moest kon ik meteen even een kijkje nemen in de keuken omdat de wc (lees gat in de houten vloer, en tevens afvalputje) in de keukenruimte was (lees gaspit op een houten kist). Er was wel een klein gordijntje, maar de kok stopte zijn werkzaamheden toch even om mij wat meer privacy te geven. helemaal alleen was ik echter nog niet want naast het wc-gat stond een grote emmer vol wild zwemmende catfish (waarvan wij zojuist het broertje hadden gegeten)... ik had het idee dat een van die beesten elk moment uit de emmer kon springen terwijl ik daar boven het gat hing, een ervaring op zich :)
de wc's zijn hier sowieso altijd weer een belevenis. ik kijk inmiddels niet meer op van hang-wc's, maar in china hebben ze bij tankstations weer een nieuwe variant. een geul waar lage muurtje langs staan. iedereen kan om de beurt achter een van de muurtjes neerhurken (je hoofd komt er dan nog gezellig boven uit) en zo samen in dezelfde geul plassen, haha
op de terugweg van de eerste dag fietsen hebben we een stuk langs de spoorbaan gereden en kwamen we door de lokale vuilstort, chi kreeg hier een ongewilde souvenir mee en eindigde met een touw in haar tandwiel. we werden meteen geholpen door allerlei mensen die wel wisten hoe we dat moesten verwijderen. op een gegeven moment stonden er 6 man om chi heen met scharen en vieze handen die wild aan het touw trokken, en het is gelukt! de mensen zijn hier echt heel vriendelijk en behulpzaam!

naast de fietstochten hebben we ook een berg beklommen. de bergen van LongJi zijn bezaaid met rijstterassen en dat is een prachtig uitzicht (wij waren de gelukkigen met een vrij mist-vrije dag, vandaag werden we wakker en kon je werkelijk maar 5 meter voor je uit kijken..). mijn richtingsgevoel was helaas wel uitgewerkt want we hebben 3 uur gezocht naar een uitzichtpunt dat volgens de Lp maar 40 minuten lopen was... maar het was een leuk tocht :). onderweg wat vrouwen van de minority groep hier tegen gekomen in prachtige klederdracht. grappig was dat er opeens een mobiel keihard door de bergen galmde en de vrouw een hypermodern exemplaar uit haar klederdracht toverde!

tenslotte kom ik nog even terug op de prijsvraag van vorige keer...het goede antwoord zat niet tussen de inzendingen, maar wat was het dan wel?
In Guillin hebben we een paar uur gezocht naar wat jullie op de foto zagen. toen wij de foto maakten waren de rest van de toeristen al weg omdat het al laat was en het park bijna ging sluiten. wij vonden het wel raar dat er echt niemand meer was, want het beest wat wij zochten was namelijk de panda!! wij hadden droombeelden van vroljk rondhuppelende zwart-witte beertjes... de realiteit was iets anders. toen ik het beest voor het eerst zag dacht ik eerst dat het nep was en vervolgens riep ik dat ik een dode panda zag. chi was er van overtuigd dat dat hoopje echt nooit een panda kon zijn. het bleek dus wel een panda alleen huppelde hij niet want hij sliep... hij was ook niet vrolijk, keek alleen een keer geirriteerd op (in zovere een panda geirriteerd kan kijknen) en was ook niet zwart wit, eerder bruin wit... en als klap op de vuurlijk had hij net gepoept, en bleef hij hier gewoon in liggen...weg is mijn droom beeld van de WNF-panda... ;)

tot zover mijn belevenissen, de rest komt in de verhalen thuis...marry super goed dat je data hebt gehaald, jij ca? kim al veel gefotografeerd? en caro misshicen moet je de telefoon opnemen met natasha, en kijken wat die freak te melden heeft ?

tot snel, liefs maaike



en o,ja ik vergeet bijna te vertellen dat we hond hebben gegeten (ja echt jullie lezen het goed) chi wilde eigenlijk niet, maar ik wilde het wel een keer proeven... (was niet zo lekker vond ik )

  • 28 Maart 2009 - 10:45

    Marry:

    geweldig die poep en plas ervaringen met allerlei beesten erbij, straks weer op je schone studentenhuistoilet....

  • 29 Maart 2009 - 11:42

    Iris:

    Whahaa... wat een foto van die wc en wat een verhaal! Missen jullie wel hier in huis. Verwarming in kapot dus we slaan elke dag warme dekentjes om ons heen.. Jullie warmte kunnen we dus wel gebruiken ;) Geniet ervan meiden. Jullie verhalen en foto's zijn geweldig!

  • 29 Maart 2009 - 16:33

    Eline Z.:

    Wat fijn dat we nu precies weten hoe jullie steeds naar de wc gaan :D
    Echt mooi die foto's van de fotoshoot! Heel veel plezier verder en houd ons op de hoogte!

  • 30 Maart 2009 - 09:48

    Lisa:

    Het klink echt heel leuk allemaal :) en de foto's zijn ook erg gelukt! Veel plezier nog de rest van de reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

china

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2009

chaos in china

28 Maart 2009

de stad uit

23 Maart 2009

Ushi van Rijn

18 Maart 2009

chi voor en chi na

14 Maart 2009

Hongkong
maaike

fotoshoot

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 45516

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Japan

07 December 2014 - 03 April 2015

Cambodja

18 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Filipijnen

22 December 2013 - 02 Februari 2014

Vietnam

16 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

china

07 Februari 2010 - 24 Mei 2010

Ghana

31 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

thailand

21 April 2009 - 29 Mei 2009

curacao en suriname

12 Maart 2009 - 07 April 2009

china

24 December 2008 - 15 Januari 2009

maleisie/ thailand

Landen bezocht: