genieten! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van maaike - WaarBenJij.nu genieten! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van maaike - WaarBenJij.nu

genieten!

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

11 Januari 2009 | Thailand, Krabi

Sawadee Ka!!

Ben inmiddels in Krabi aangemeerd. Dat is een stad die de meeste mensen snel weer verlaten omdat er niet veel bijzonders is, maar ik vind het eigenlijk een super relaxte stad!
Was hiervoor op Ko Phi Phi, waar het erg druk was; veel amerikaanse jongeren met emmers alcohol, niet echt mijn ding... Wel een leuke snorkel excursie gedaan en het eiland van ’the beach’ bezocht. echt een super mooie omgeving hier, met grote rotspartijen die opstijgen uit de zee, had ik wel eerder op plaatjes gezien, maar wist niet dat het in het echt ook zooo mooi was, zuid thailand is echt een aanrader vind ik (ook als je net als ik niet allee naar van zon, zee en feesten houdt) Ik deed deze excursie met een longtail boot (klein en van hout); was goedkoper en leek me leuker dan een mega speedboot. Was ook erg leuk, en de mensen die ook voor deze boot kozen ook, maar om nou te zeggen dat de boot ons ’droog’ overbracht...:). We kregen van alle kanten opspetterend water op ons (en niet een paar druppels, maar hele golven, haha), Na dit avontuur meteen op de ferry naar Krabi gestapt (ik had lekker veel ruimte want was nog druipnat dus niemand wilde naast me zitten ;) )
In Krabi lekker rondgestruind. De ’massa’ toeristen vinden deze stad te saai, maar ik vermaak me prima. ’s avonds een lokale braderie bezocht en een soort van ’Krabi culinair’, super lekker gegeten dus! Mensen hier zijn ook erg vriendelijk, en minder ingesteld op toeristen. Ook veel grappige situaties hierdoor zoals een winkeltje met een opvallend bord op de deur ’curriepasta te koop’... ik dus helemaal blij (heb inmiddels ook weer een kookcursus gedaan, erg leuk!), en op zoek naar dat potje pasta.. Nergens te vinden, en de verkoper schijnt ook niet te weten wat currypaste is. Zijn buurman wordt erbij gehaald, maar ook die begrijpt mij niet, ik wijzen naar het bord, en dan begrijpt een derde persoon het... maar nee ze verkopen helemaal geen currypaste, haha hilarisch toch, adverteren met een groot opvallend bord en dat product vervolgens helemaal niet verkopen!

Vandaag gekayakt in de mangroven, ik koos heel veilig voor een halve dag (minder vermoeiend) maar was hiermee wel de enige. Had dus een gids voor mij alleen, kon ik af en toe even relaxen, want je deelde een kayak ;). Mooie grotten gezien, maar helaas was ik weer de gelukkige met een jonge gids (schat hem iets van 18..) die meer oog had voor mij dan voor de mangroven die hij waarschijnlijk al vele malen had gezien, aghhrr, hoe doe ik dat toch steeds? Dus steeds maar een beetje in de buurt van andere groepen proberen te blijven, haha. Toch een leuke tocht geworden, en veel mooie foto’s.
In Krabi zef een beetje geshopt en plannen gemaakt voor mijn laatste weekje hier. Ga morgen een dag naar Rai Leh, schijnt heel mooi te zijn! En daarna via Krabi weer naar Langkawi waar ik mijn reis begon om weer terug te vliegen naar NL.
Ik begin wel een beetje bang te worden voor een temperatuurschok... ik las vanmorgen de Bangkok Post (ik zie mensen nu verwonderd opkijken; ‘maaike die een krant lees?’ haha), en zag dat het in Amsterdam tussen de 0 en -8 graden is... kan mijn lichaam die kou nog wl aan? Wil je een winterjas voor me meenemen mam? En alvast warme chocomel klaarmaken :) dan moet het wel lukken!
Ik hoor hier nu net iemand naast mij vragen om een nieuwe cola omdat degene die hij kreeg niet koud genoeg was...

Liefs uit Krabitown! Maaike

O,ja mam, is de muis al gevangen? Ik vind die methode van chi wel een idee!

  • 11 Januari 2009 - 12:04

    Marry:

    ik geeft het nu maar eerlijk toe maaike ik ben stikjaloers, zie mij toch zitten achter mijn dikke bahasa indonesia boek, ik ga zwoegend door het leven en dan moet ik die verhalen van jou lezen, arme ik...geniet nog maar ff die laatste dagen, liefs marry
    ik heb zo ook nog een late dienst...

  • 11 Januari 2009 - 12:33

    Mar:

    Heeey Maaike wat superleuk! Ekke en ik waren ook in Krabi beland en vonden het ook echt super (vooral de marktjes idd, je moet ook 's avonds een keer naar de nightmarket bij de kade, dat is ook een aanrader), maar wat grappig want wij genoten ook idd van de weinige toeristen en waar niemand 't een boeiend plaatsje vond vonden wij 't echt heel leuk, haha!! en railey is ook heel mooi, aan de 'lelijke' kant, de kant waar je aankomt met de boot en dus niet aan de kant waar je zonsondergang moet gaan zien, heb je, als je een heel stuk naar rechts loopt, een goedkoop hostel. ben alleen de naam vergeten :S en daar zijn ook wel leuke barretjes waar je lekker kan eten etc.. veel plezier nog!!! xxxx Marianne
    leuke verhalen en foto's trouwens!!

  • 11 Januari 2009 - 12:33

    Mar:

    oja en the beach is in het echt echt mooi he!! een van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien denk ik...
    haha ik loop hier echt even heel erg mee te genieten :):)

  • 11 Januari 2009 - 15:14

    Rosalie:

    Hey Maaike, wat een verhaal weer! Volgens mij is het echt helemaal super daar.. :) Wel apart om je zonnige verhaal te lezen, nadat ik net bibberend van het ijs af kom!
    Veel plezier nog verder xxx

  • 11 Januari 2009 - 17:06

    Eline Z:

    Super mooie foto's, Maaike! Ben benieuwd om de rest te zien. Geniet van je laatste week! Ik hoop voor je dat het daarna weer een beetje op temperatuur is hier :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

maleisie/ thailand

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

thuis :)

16 Januari 2009

Last minute stress...

11 Januari 2009

genieten!

07 Januari 2009

wat foto's om bij op te warmen

06 Januari 2009

plannen vallen UIT het water...
maaike

fotoshoot

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 45517

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Japan

07 December 2014 - 03 April 2015

Cambodja

18 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Filipijnen

22 December 2013 - 02 Februari 2014

Vietnam

16 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

china

07 Februari 2010 - 24 Mei 2010

Ghana

31 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

thailand

21 April 2009 - 29 Mei 2009

curacao en suriname

12 Maart 2009 - 07 April 2009

china

24 December 2008 - 15 Januari 2009

maleisie/ thailand

Landen bezocht: