plannen vallen UIT het water... - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van maaike - WaarBenJij.nu plannen vallen UIT het water... - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van maaike - WaarBenJij.nu

plannen vallen UIT het water...

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

06 Januari 2009 | Thailand, Ko Lanta

Sawadee Ka!!

ik ben inmiddels weer in thailand, voel me meteen al wat meer thuis wat spreek hier een aardig woordje mee (lees: 2 zinnen..). ben vanuit Langkawi de grens overgestoken per boot naar het kleine eiland Ko Lipe, heel leuk, is in een dag te belopen en drie verschilledne baaien, met prachtige witte stranden en een azuurblauwe zee (ik zie jullie in gedachte al wegdromen ;) ). Na daar heerlijk een nachtje te hebben geslapen door gegaan per boot naar Ko Lanta (volgens mijn buurvouw Joke, die overwinters in thailand, het best bewaarde geheim van de Thai en de Zweden). Inderdaad een erg mooi eiland, met heel veel zweden!!
Ik had het plan hier mijn PADI te gaan halen, werd al wel een beetje zenuwwachtig, maar was er toch klaar voor. Ik besloot nog niet meteen de eerste dag te boeken, en dat was maar goed ook.... want werd vannacht wakker met een enorme oorontsteking. De dokter heeft me aan de antibiotica gezet en op een dieet van minstens 7 dagen niet zwemmen en zeker 10 dagen niet duiken... die plannen vallen nu in (of juist uit) het water, want over tien dagen vlieg ik al terug. Het goede nieuws is dat ik nog niet betaald heb voor het duiken (als ik dat wel had gedaan kon ik fluiten naar mijn Bahts), en de kuur is afgelopen voor ik terug vlieg dus als het goed is zit ik niet 15 uur met oorpijn in het vliegtuig.

Change of plans dus... genoeg te doen hier dus dat komt goed. ik ga denk ik eerst maar eens relaxen, ook best lastig... een hele dag niks doen is mijn doel, vandaag moest ik naar de dokter, en was dan toch in de stad, dus dan maar meteen even shoppen, bijkletsen met andere reizigers en met jullie... morgen misshicen dan. Ik ga zo een boek kopen en me morgen de hele dag opsluiten in mijn hangmat (wat een staf, zie de foto van mijn huisje)
Verder misschien nog een dagje zeekayakken, en wellicht toch nog even naar Maleisie voor de camaron highlands, schijnt een hele mooie plek te zijn die ik nog niet heb bezocht. plannen genoeg dus!

verwarmende groetjes uit Ko Lanta!!

en iedereen bedankt voor de berichtjes! vind het leuk om te lezen, en past ook goed in mijn relax schema!

xx maaike

  • 06 Januari 2009 - 07:17

    Marleen:

    JAAAHHH leuk zo een foto, ik heb mijn panty, handschoenen, pet en sjaal net opgezocht aangezien ik de -10 moet gaan trotseren om naar werk te gaan.... wat een verschil... En waag het NIET te relaxen!

  • 06 Januari 2009 - 07:48

    Sanne:

    Het is hier bizar koud... (lees -5)Maar ik zit nu heerlijk warm op m'n werk :)
    Nogmaals,... relax ze!!
    X San

  • 06 Januari 2009 - 08:05

    Marry:

    in zo'n stekkie heb je geen recht tot klagen hoewelhet wel jammer is dat je je padi niet hebt nu, echt niet in Nederland halen hoor want dat is afschuwelijk, alles is grijs en grauw onder water en Azie onder water is erg mooi, geniet lekker en shpze ik ga me disciplineren en me storten op mijn schriftelijke indonesisch...valt tegen na alle weken werken en kerst en andere feestdagen om weer in het studiegareel te komen, maar ik hoef de deur niet uit en kan lekker binnen blijven...

  • 06 Januari 2009 - 08:16

    Kim:

    Damn dats wel ongeluk met die oorontsteking, duiken is chill ;P maar je zit in de zon en je kunt ontspannen, daar maak je ons al jaloers genoeg mee :P niet dat ik mag klagen... veel plezier in de hangmat iig! X

  • 06 Januari 2009 - 09:30

    Iris:

    jaloers! maar je hebt het verdiend.. geniet ervan meid en denk ondertussen een beetje aan ons in het zeer koude NL. Misschien dat het hier dan iets warmer wordt ;)
    Sterkte met je oor, ik hoop dat het snel over is!

  • 06 Januari 2009 - 10:16

    Carolien:

    Wow!! Wat een enorm lief huisje!!:D:D En wat een mooie verhalen.. om jaloers van te worden:D Tis hier niet al te warm (lees: bizar koud), maar voor het eerst sinds 12jaar kan er een marathon op natuurijs gehouden worden.. en dus zijn er wel degelijk een hoop mensen blij met de kou:D
    Geniet nog even lekker van de laatste 1,5 week en van het heerlijke weer daar! Dat wordt vast afkicken van de warmte straks!!
    xxx Caro

  • 06 Januari 2009 - 12:02

    Jo:

    GEWELDIG! dat huisje.... ik ben zo jaloers!!! Wel balen van je oorontsteking.... beterschap, en ga maar lekker NIKS DOEN! :D
    echt jammer vna het duiken.. maar volgens mij is het stiekem wel een beetje een opluchting;)
    Kusss Jo en Arie

  • 06 Januari 2009 - 12:55

    Lisa:

    Haha, super schattig huisje :P Hopelijk ben je snel van de pijn af.. Nog veel plezier de rest van je dagen in het lekker warme Thailand! Er is vast nog vanalles te zien en te doen.. en lekker niks doen :)

  • 06 Januari 2009 - 13:27

    Su:

    Zooo relaxed! Die hangmat ook, echt super! Als ik mijn ogen sluit, zit ik zo op Koh Tao... Kleine tegenstelling met Koh Nieuwkoop waar ik net mijn schaats weer op vasteland heb gezet: geweldig schaatsen hier!!

    Jammer van je Padi, maar goed je doet in 2009 nog genoeg bestemmingen aan waar je die kunt halen :-)

  • 06 Januari 2009 - 17:29

    Sabine:

    Zo dat is nog eens een lekker stekkie!

    Zullen we ruilen??
    Nog veel plezier daar en beterschap met je oor!

    Groetjes

  • 06 Januari 2009 - 17:59

    Rosalie:

    Wat een super leuk huisje zeg! Het ziet er erg exotisch uit :D

    Wel erg jammer van je oor zeg! Maar gelukkig heb je antibiotica gehad en met je er hopelijk met een paar dagen van af.. want er is vast nog genoeg moois te zien en te beleven!

    Sterkte en have fun de laatste 1,5 week

  • 06 Januari 2009 - 22:19

    Paulien:

    er zit een muis in huis, hij ontwijkt de val en we durven geen gif neer te zetten voor de poesjes. Kan jij eens vragen of ze en handige thaise methode hebben...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

maleisie/ thailand

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

thuis :)

16 Januari 2009

Last minute stress...

11 Januari 2009

genieten!

07 Januari 2009

wat foto's om bij op te warmen

06 Januari 2009

plannen vallen UIT het water...
maaike

fotoshoot

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 45522

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Japan

07 December 2014 - 03 April 2015

Cambodja

18 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Filipijnen

22 December 2013 - 02 Februari 2014

Vietnam

16 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

china

07 Februari 2010 - 24 Mei 2010

Ghana

31 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

thailand

21 April 2009 - 29 Mei 2009

curacao en suriname

12 Maart 2009 - 07 April 2009

china

24 December 2008 - 15 Januari 2009

maleisie/ thailand

Landen bezocht: