chi voor en chi na - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van maaike - WaarBenJij.nu chi voor en chi na - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van maaike - WaarBenJij.nu

chi voor en chi na

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

18 Maart 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Nehoma? (hoe gaat het?)

heel veel gedaan de afgelopen dagen, en het is hier echt super! weinig geslapen maar wat wil je in een stad als hongkong. 's morgen lekker ontbijten met PhoPho, heerlijke dim sum (gestoomde hapjes)! alles wordt dagelijks afgewassen in de thee, en de thee ligt hierna ook werkelijk overal. PhoPho eist telkens een schoon tafelkleed als we beginnen, maar na een paar minuten is dit kleed nat van de thee, haha. mijn chopstickt kwliteiten nemen met de dag toe, en ik heb al complimenten gekregen over mijn techniek van de stokjes vasthouden, ben zo trots op mezelf! en ook mijn chinees neemt gestaag toe, veel mesnen vinden het erg leuk om te horen dat ik 'e'en of twee woorden kan... maar vertrek al bijna naar china, en zal me dan moeten concentreren op mandarijn ipv cantonees...

zondag zijn we naar het presidentele huis geweest, dit is maar eenmaal per jaar open, en alle locals verzamelen zich dan om foto te maken van de bloemen in de tuin van dat huis, veel foto's, heel veel foto's. overal waar je kijkt zijn zoomlenzen en aziaten, dus het stereotype beeld dat ik van ze had is weer eens flink bevestigd :)
ik ben niet te beroerd om te integreren, dus doe vrolijk mee aan het foto's maken, alleen fotografeer ik wel vaak dingen waarvan de rest denkt ' waarom?'... ik zal proberen wat van de grappige foto's te plaaten. Probeer nu namelijk alle boodschappen die de regering achterlaat voor zijn burgers vast te leggen. en dat zijn er veel. ik vertrelde jullie de vorige keer al over de peuken op de wc-bril, maar het kan nog veel gekker :). bijvoorbeeld 'mind your head' bordjes op plaatsen waar de gemiddelde aziaat (van 1.50 meter ;) ) niet eens bij komt met zijn hoofd.
Ook komen we de naam van chi veel tegen, in plaatsnamen, straatnamen en metrostations, ook altijd leuk!

gisteren een vissersdorpje bezocht, hier wat van het chineese leven gezien. ik heb samen met chi bellen geblazen op de chineese manier, een kleinr rietje en daar dan lijm op doen om vervolgens een bel te blazen. dit deed chi als kind altijd, en het veroorzaakte dan ook veel gekke blikken toen wij dit samen op straat zaten te doen. ook heb ik van de lokale keuken kunnen geniten, gedroogde inkvis gegeten, en een visjes. het kan nog veel gekker, maar dat komt in china wel. ik heb op een lokale markt ook al kikkers gespot, dus wie weet probeer ik dat morgen, en de kippenvoetjes wil ik ook zeker niet overslaan!


Na een bezoek aan een tempel hebben we onze toekomst laten voorspellen. dit ging aan de hand van een stokje met een nummer erop, dat je zelf uit een bakje moest schudden, Ik was de gelukkige met een 'very good stick' komende jaar is een goed jaar wat betreft de liefde, dus ben benieuwd!! het leek nog behoorlijk te kloppen wat deze mevrouw allemaal zei, een beetje eng gewoon... ik zou verder buikpijn gaan krijgen, dus als ik dat echt krijg dan geloof ik haar en ga ik haar adviezen in de liefde opvolgen, haha... maar tot nu toe nog geen maagkrampen of diaree (ook niet na de rare dingen die ik hier al heb gegeten..)

ten slotte veel geshopt, wat wil je hier; overal winkels en shoppingmalls, en je struikelt daadwerkelijk over de starbucks, en MacDonalds!! (en daar hebben ze dan weer geen waarschuwingsbordjes voor). dus mensen met een ernstige behoefte aan Allstars kunnen altijd even vragen of ik nog een gaatje in mijn backpack over heb (hoewel ik dit betwijfel ;) )

ik ga nu stoppen want ben al een uur gratis aan het internetten in de lokale bieb.., en lekker van de zon genieten (27 graden!). morgen ga ik richting China, we reizen mee met een tante van chi, waar we ook twee nachten gaan verblijven.

bedankt nog voor alle leuke berichten, en tot snel liefs maaike!

  • 18 Maart 2009 - 06:23

    Marry:

    goeiemorgen Maaik, goed zeg dat je taal lukt, het lijkt me zo moeilijk, ik ben stinkend jaloers op je avonturen, ik worstel me door de laatste week data heen...en wordt bemoedigd enopgevrolijkt door de wereldwijde berichten van mijn studievriendinnen, geniet ervan, goeie reis en tot t volgende chinaverhaal....

  • 18 Maart 2009 - 10:14

    Vera:

    No climbing! HAHAHAHAHA
    Ja, ze hebben echt gevoel voor humor (zonder dat ze het zelf beseffen denk)

    Het klinkt allemaal werkelijk fantastisch! En wat een enorm hoge flats en gebouwen, had daar toch een iets andere voorstelling van!

    Ben benieuwd of China weer anders is dan Hong Kong, ik denk het wel..ben benieuwd.

    Succes en veel plezier en groeten aan Chi en fam! (handig zo'n familie waarbij je terecht kunt!)

    x Vera

  • 18 Maart 2009 - 14:04

    Jo En Arie:

    Heyyyy Maaike,

    Zit je nou weer in Hong Kong joh.. ik ben maar een heel klein beetje jaloers!!!! ;)
    Klinkt allemaal top,
    en leuke foto's!

    Dus jij gaat je droomman binnekort ontmoeten... Leukk, dan hebben we binnekort weer spannende verhalen!!!!! :D

    Heel veel plezier nog.
    Als je terug bent (wanneer kom je eigenlijk terug) moeten we maar even bijkletsen! Arie mist je! :)

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

china

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2009

chaos in china

28 Maart 2009

de stad uit

23 Maart 2009

Ushi van Rijn

18 Maart 2009

chi voor en chi na

14 Maart 2009

Hongkong
maaike

fotoshoot

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 45467

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Japan

07 December 2014 - 03 April 2015

Cambodja

18 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Filipijnen

22 December 2013 - 02 Februari 2014

Vietnam

16 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

china

07 Februari 2010 - 24 Mei 2010

Ghana

31 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

thailand

21 April 2009 - 29 Mei 2009

curacao en suriname

12 Maart 2009 - 07 April 2009

china

24 December 2008 - 15 Januari 2009

maleisie/ thailand

Landen bezocht: