blotenbillenbaby's - Reisverslag uit Beijing, China van maaike - WaarBenJij.nu blotenbillenbaby's - Reisverslag uit Beijing, China van maaike - WaarBenJij.nu

blotenbillenbaby's

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

10 Augustus 2011 | China, Beijing

nihao!!

al een paar reizen zonder verslagen verder, maar hier dan toch weer een keer een 'verhaaltje' :)

Inmiddels voor de 4e keer in Beijing, maar vervelen doet het zeker niet!! Zo veel mensen hier, dus genoeg te zien. Dat er heel veel chinezen zijn is ook vaak een van de eerste dingen die de kids uit mijn groep opvalt :).
Op het eerste gezicht lijken alle chinezen misschien op elkaar, maar er zijn zeker verschillen... de kinderen van mijn vorige groep maakten al snel een aantal categorieën (antropologisch uiteraard totaal onverantwoordelijk, maar wel heel vermakelijk!).
De blotenbillenbaby's zijn duidelijk de meest gefotografeerde categorie. Kinderen zonder luier, maar met spleet in hun broek, dus plassen kan overal, haha.
Een ook niet onbekend fenomeen zijn de blotebellymannen... vind ik zelf wat minder fotogeniek... als het warm is gewoon je shirt oprollen, ongeacht de grote van je buik... ;)
Hiernaast zijn er nog de chinese oma's, die niet snel uit het veld te slaan zijn. Er zijn vuurwerkoma's, die 5000 klappers verkopen op de lokale markt, en terroroma's die met een waterpistool nederlandse Djoser kinderen onder vuur nemen op een bamboe vlot (als goede reisbegeleider heb ik de kids beschermd en deze oma vervolgens weer onder vuur genomen ;)..)

De chinezen zijn dus zeer vermakelijk. De plek om te observeren is het park. Daar gebeurt van alles! Mensen spelen majong, dansen de cha-cha-cha, beoefenen taj chi of kung fu, laten hun haarknippen of gaan lekker zitten voor een oorbehandeling. Bij dit laatste worden je oren grondig gereinigd met nogal eng uitziende ijzeren staafjes.. na afloop laten de mannen trots de opbrengst zien uit je oor, hier was niet iedereen uit de groep even blij mee ;)
In een andere hoek staan 5 radio's aan, heel hard en dwars door elkaar staan er 5 vrouwen bij die karaoke doen, geen gehoor, maar de gezichten zijn er niet minder serieus om :)
In de schaduw zitten wat moeders naast hun geplastificeerde contactadvertenties... de druk werkende zoon komt tegenwoordig lastig aan de vrouw, dus moeder schiet graag te hulp ;)

China is super!! ik moet wel weer gaan rennen. Vandaag de nachttrein :) altijd een belevenis. Vorige keer alleen mijn hand verbrand aan een omgevallen theepot... en ijs is daar in geen velden of wegen te vinden, dus deze keer wat beter opletten, want de blaren zijn net weg..

xx Maaike

• 10 Augustus 2011 - 06:59

Marry:

he maaik gezellig om weer wat van je te horen, klinkt weer goed allemaal

• 10 Augustus 2011 - 09:39

Eefje:

Leuk om te lezen Maaik!!!

• 10 Augustus 2011 - 15:06

Chi:

Hahaha! Leuke observaties Maaik! Alleen schaam ik me nu een beetje dat ik alles wel herken haha! Zeker heb ik de blotebabybillen ook vaak gezien en zelfs in bangkok Chinatown hoor! ;)
    heel veel plezier nog! Ik hoop dat je wel je trein hebt gehaald enzo ;) en 6 weken weg is wel erg lang hoor! Dus kijk er naar uit dat je weer es terugkomt! :)
    bye! X

• 10 Augustus 2011 - 18:48

Eline Z.:

Maaike, wat grappig allemaal :) Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier nog!

• 10 Augustus 2011 - 20:44

Broeder Tuck:

klinkt vet grappig zus haha let je wel goed op met blaren?? dat kan flink uit de hand lopen;)

heel veel plezier zorg goed voor jezelf en de groep.

xx

• 11 Augustus 2011 - 17:52

Paulien:

Hoi Maaike, ik vind het wel goed dat je toch overal weer de humor van inziet.

Nog 2 weken en dan ben je er weer,

kusje en je eerste plantje is al weggegooit........

• 13 Augustus 2011 - 07:49

Carolien:

Hi Maaik, wat een vermakelijk verhaal:) Vooral de oorbehandeling maakt grote indruk, hahaha!
    Kijk uit met hete thee en tot over twee weken!! xx

• 19 Augustus 2011 - 16:52

David Sisson:

Mooie verhalen collega! :-) Keep up the good "work"! X

• 27 Augustus 2011 - 09:42

Floor:

Erg leuk om te lezen Maaik!