Weddingseason - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van maaike - WaarBenJij.nu Weddingseason - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van maaike - WaarBenJij.nu

Weddingseason

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

12 Maart 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het is al weer een tijdje geleden sinds de laatste blog, de tijd vliegt hier echt!

De afgelopen weken heel druk geweest met van alles en nog wat. Voor het project bezig geweest met het ontwikkelen van nieuwe producten. Inmiddels verkopen we ook wat producten voor kinderen; een potloodhouder en kleine rugzakjes, echt heel leuk al zeg ik het zelf ;).

Om alles te kunnen produceren ook al twee keer naar Phnom Phen geweest. Wel lekker hoor, een keer een echte stad! Siem Reap is toch meer een dorp. In PP zijn een aantal markten waar ze van alles hebben. De kunst is echter om te vinden wat je zoekt. Meestal ga ik gewapend met voorbeelden op pad, en probeer ik niet op te geven voor ik het heb. Kokosnootknopen voor de kussensloopjes bijv, of leren handvaten voor onze schoudertassen. Het is inmiddels ook geen ‘winter’ meer hier, dus de temperaturen lopen lekker op… maar goed ik hou van markten, dus dat scheelt!

In de winkel worden de dagen langzaam wat stiller. Het toeristenseizoen loopt op zijn eind. Gelukkig zijn er wel met regelmaat mensen in de winkel die van alles willen weten over Cambodja. Lekker kletsen met die mensen, en ze geven daarna altijd aan dat ze het zo leuk vinden dat ik de tijd neem om met ze te praten… haha dan kennen ze mij nog niet, voor praten heb ik altijd tijd ;)

Volgende week komt een vriendinnetje van me uit de Filippijnen een weekje naar hier en dan ga ik eindelijk de toerist uithangen. Naar de tempels van Angkor, nog steeds niet geweest, maar het gaat er echt van komen! Ze gaat me ook helpen met het maken van foto’s voor de winkel. Op onze facebook vind je de foto’s die ik tot nu toe gemaakt heb. (Facebook: SRA MAY).

En dan ga ik daarna al weer bijna naar huis. Vreemd hoor. Ik wil eigenlijk nog niet weg hier, maar vind het tegelijkertijd fijn om bij mijn ouders te kunnen zijn, want merk wel dat de afstand nu voor het eerst wel echt ver is, heb ik eerder nooit zo ervaren. En natuurlijk twee bruiloften in NL die ik niet wil missen.

Hier is het weddingseason al in volle gang. Van feesten kunnen wij nog wat leren hoor! Geen probleem dat je feesttent de hele weg blokkeert! In PP reed ik een keer met de tuktuk en er waren 4 wegen op rij afgesloten vanwege een bruiloft. En afgelopen week was er bij mij voor een bruiloft, ik kon hierdoor mijn appartement nauwelijks nog verlaten, enige optie was met mijn fiets door de feestende massa, haha. Muziek is hier een heel belangrijk component van een feestje; volume op 10, wat zeg ik 11, en gaan. Een tip voor iedereen die een goed openingsnummer wil voor zijn bruiloft; de hit van hier:

Dit was het weer even!

xx

• 12 Maart 2015 - 16:35

Corlene:

Jeetje Maaike wat een verborgen talenten... ook nog STYLISTE ;-)
    Decoreren en uren struinen voor spulletjes ben jij dus ook errrrrrug goed in hihi!
    Jij hebt als je terug bent waarschijnlijk nog goede tips om een knalfeest te maken op onze bruiloft.
    Genoeg inspiratie opgedaan daar!
    Veel plezier nog even, en wel gezellig dat je gauw weer terug bent!

Groetjes van ons!

• 12 Maart 2015 - 17:20

Paulien En John:

Hoi Maaike, ik neem je stukje weer mee naar oma, daar kijkt ze echt naar uit. geniet van je laatste weken.
    Wij vinden het heerlijk dat je er bijna weer bent!
    kusje

• 13 Maart 2015 - 13:02

Annemieke:

Oh heerlijk te lezen dat je nog lekker bezig bent :-)
    What ever happens.... niemand neemt dit meer van je af!!!
    Ik ben weer in Holanda en hier begint t zonnetje ookal een beetje voor te schijnen.
    Geniet van laatste weken Cambodia!!!!
    PS Al bij Angkor Wat geweest?! Hahahahahaha