loving Lufthansa - Reisverslag uit Leiden, Nederland van maaike - WaarBenJij.nu loving Lufthansa - Reisverslag uit Leiden, Nederland van maaike - WaarBenJij.nu

loving Lufthansa

Door: maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

24 Augustus 2009 | Nederland, Leiden

Sawadee Ka!!

voor Djoser mocht ik weer drie weken naar Thailand. Uiteraard moest er deze drie weken hard gewerkt worden, maar met een leuke groep en leuke collega's in de buurt is dat niet zo erg (en te bedenken dat het lekker 35 graden is en ik bijna geen regen gezien heb!)

Tijdens mijn reis in Thailand nauwelijks tijd gehad om mijn mail te checken, dus laat staan een berichtje hier achter te laten. Druk programma en een leuke groep die overal aan mee wilde doen, maar wat wel betekend dat ik veel tijd bezig ben met het organiseren van al deze excursies. Geen probleem, want daar ben ik voor... maar ik wilde jullie toch even op de hoogte brengen van mijn belevenissen :)

De route was voor mij al bekend, maar toch weer nieuwe dingen gezien en gedaan. Zo heb ik alle ziekenhuizen op de route bezocht omdat 13 van de 14 kids oorontsteking hadden... wel weer een hele belevenis :). overal lopen ze hier trouwens met mondkapjes op uit bescherming tegen de mexicaanse griep...
Het meest onverwachte moment van de reis kwam voor mij op de luchthaven bij het inchecken voor de terugreis...'mevrouw; de vlucht is overvol en wij zijn op zoek naar 20 vrijwilligers die een nacht langer willen blijven...'...nog een nacht? vrijwilligers?? ik vroeg mij dus af wat het inhield om vrijwilliger te zijn (er schoten wel meteen verhalen door mijn hoofd; mensen die geld geboden krijgen om een dag later te vliegen, maar ook mensen die een dag later vliegen en vervolgens de volgende dag neerstorten..:( ..)
vrijwilliger zijn houdt bij mijn goede vrienden van Lufthansa in; een nacht in een luxe hotel verblijven en overdag wat zwemmen, eten en lezen op kosten van 'de zaak', en dit met wat zakgeld (ook wel schadevergoeding genoemd) ... een bedrag van 600euro!!!! natuurlijk wil ik vrijwilliger zijn! ik hou van vrijwilliger zijn!!! (en zo begint de baan van reisbegeleider toch meer op een echte baan te lijken qua salaris ipv dat je het meer kan zien als vrijwilligerswerk ;) ) Ik was zo blij, ik ben zo blij!! de tweede nacht werd ik weer op de vrijwilligerslijst geplaatst, maar toen was er wel plek op de vlucht... helemaal niet erg eigenlijk, want zo'n dagje luieren is best zwaar, en na drie weken druk bezig zijn vind ik daar dan ook niet de rust bij zo'n zwembad... nu dus weer heerlijk in Leiden, de studie begint weer bijna, en lufthansa betaald de helft van mijn collegegeld :)...loving Lufthansa

  • 25 Augustus 2009 - 05:15

    Marry:

    lekker zeg zo'n extraatje en eendagje rust in een lekker bed.In Amerika bracht onze extra nacht niets op behalve een hoop ongemak en kosten, maar verschil moet er zijn. Succes met werken en straks met studeren, groetjes

  • 25 Augustus 2009 - 12:39

    Annet:

    Wàt een verhaal zeg! Vrijwilliger zijn is het mooiste wat er is!
    Bedankt voor je geinige mail en succes met je studie volgens jaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

maaike

fotoshoot

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 45477

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

04 September 2015 - 18 Oktober 2015

china

23 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Japan

07 December 2014 - 03 April 2015

Cambodja

18 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Filipijnen

22 December 2013 - 02 Februari 2014

Vietnam

16 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

china

07 Februari 2010 - 24 Mei 2010

Ghana

31 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

thailand

21 April 2009 - 29 Mei 2009

curacao en suriname

12 Maart 2009 - 07 April 2009

china

24 December 2008 - 15 Januari 2009

maleisie/ thailand

Landen bezocht: